Анотація досвіду

АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ

Новосанжарський районний будинок дитячої та юнацької творчості.
Тема: «Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників через колективні форми методичної роботи».
Свистунова Людмила Анатоліївна, методист Новосанжарського районного будинку дитячої та юнацької творчості.
Нові Санжари – 2017.

Форма узагальнення: методична розробка.
Актуальність: відповідність досвіду вимогам позашкільного закладу, державній освітній політиці; спрямований на підвищення професійної майстерності та професійно-педагогічної компетентності, формування особистості  педагога, як  людини  сучасної, яка  відчуває ритм життя і розуміє завдання сьогоднішнього дня.
Новизна: полягає в раціоналізації та вдосконаленні окремих сторін педагогічної діяльності керівників гуртків, постановці і вирішенні нових педагогічних завдань.
Результативність: забезпечення відповідного рівня підготовки педагогічних працівників позашкільних закладів, готовність до використання передового педагогічного досвіду у власній діяльності, розвиток педагогічної творчості.
Шляхи розповсюдження: виступи на районних семінарах керівників гуртків, педагогів-організаторів, засіданнях методичних об’єднань; проведення майстер-класів, консультацій.
На сучасному етапі розвитку позашкільної освіти виховання всебічно гармонійної особистості потребує освіченого, творчого, нетрадиційно мислячого, методично-грамотного педагога-позашкільника. Для формування такого педагога у нашому закладі ми намагаємося створити чітку і змістовну методичну роботу із педагогічними кадрами.
Методична робота в закладі спирається на нормативно-інструктивні документи Міністерства освіти і науки України, державні, регіональні та районні програми у галузі позашкільної освіти; направлена на створення умов для комп’ютеризації навчального процесу, поглиблення змісту та покращення якості позашкільної освіти, створення належних умов для навчання, виховання та розвитку творчих здібностей вихованців, підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу керівників гуртків та гуртківців.
Керівним ядром науково-методичного забезпечення педагогічної діяльності Будинку є методична рада. Завдання методичної ради вбачаю в тому, щоб спрямувати процес підвищення кваліфікації педагогів закладу на оновлення і суттєве доповнення отриманих психолого-педагогічних знань, вивчення нових технологій організації навчально-виховного процесу, узагальнення і впровадження кращих здобутків позашкільної освіти.
Разом з колегами проводимо експертизу планів роботи керівників гуртків, авторських програм, розробляємо алгоритм індивідуальної діяльності педагогів із самоосвітньої роботи.
Проблеми і завдання, які стоять перед педагогічним колективом, вирішую шляхом наступних форм методичної роботи: тематичні педради, методичні об’єднання, атестація, відкриті заняття, творчі звіти, тижні професійної майстерності, самоосвіта.
Хочу відзначити, що всі колективні форми методичної роботи у Будинку використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результату колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду.
Однією із провідних форм методичної роботи закладу є педагогічна рада. При визначенні змісту роботи педагогічної ради обираю насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприяє формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечує істотне піднесення якості навчально-виховного процесу.
Атестацію педагогічних працівників спрямовую на стимулювання безперервної фахової  освіти, посилення мотивації якісної роботи, підвищення відповідальності педагогів за результати навчання і виховання. У міжатестаційний період кожен педагог проходить курсову перепідготовку, звітує про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів. Я, як методист, розробляю методичні рекомендації «Пам’ятка для керівника гуртка, що атестується».  Методичні та інформаційні матеріали розміщую на стенді з питань атестації.
Однією з пріоритетних вважаю проблему підвищення професійного рівня керівника гуртка через його самоосвіту, самовдосконалення. Показником ефективності педагогічної самоосвіти є, насамперед, якість організованого освітнього процесу.
Важливим фактором стимулювання керівників гуртків до самоосвіти та самовдосконалення, на  мою думку, є проведення відкритих занять, взаємовідвідування занять гуртків.
З керівниками гуртків багато працюю над тим, щоб відкриті заняття були корисними. Для цього будую роботу так, щоб досвідчені керівники гуртків змістовно і цікаво готували  заняття, і разом з ними надаю менш досвідченим педагогам консультації та методичну допомогу. Проведення відкритих занять, а ще краще — їх системи — найефективніша форма методичного вдосконалення педагогів.
Значну увагу приділяю наданню методичної допомоги керівникам гуртків у проведенні занять, виховних заходів. З цією метою провожу заняття гуртків, майстер-класи, профілактичні бесіди з безпеки життєдіяльності, районні заходи, організовую роботу англомовного табору з денним перебуванням.
Пошук ефективних форм методичної роботи, накопичення необхідного науково-методичного та інформаційно-аналітичного потенціалу проходить в закладі через систему постійно діючого методичного об’єднання, яке має велике значення у підвищенні професійного рівня педагогів.
Вважаю, що методичне об’єднання допомагає вибирати шляхи, орієнтовані на розвиток кращих ідей, використовувати потенціал досвідчених педагогів.
На засіданнях методичного об’єднання проводимо активний обмін думками, знахідками, ідеями та технологіями впровадження їх у практичну  діяльність.
Як голова первинної профспілкової організації, разом з колегами організовую надання допомоги воїнам АТО, беру активну участь у громадському житті селища.

Підсумовуючи викладене вище щодо створення системи методичної роботи в закладі, хочу відмітити, що кожний керівник гуртка — неординарна особистість, яка здійснює навчання на різних рівнях складності, але при цьому намагається створити атмосферу довірливого спілкування,забезпечити варіативність з урахуванням методичної проблеми закладу. Організовуючи роботу намагаюся об'єднати педагогів, сприяючи визнанню ними ідей гуманізму та усвідомленню своєї ролі в реформуванні освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар